جزئیات بیشتر این محصول: عنوان کامل: شناخت عوامل مؤثردر بدحجابی دانش آموزان دختر دسته: اجتماعی - روانشناسی - معارف اسلامی فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 9? همراه با 30 سوال پرشنامه ________________________________________________________ بخشی از مقدمه: همه میدانیم حجاب وپوشش یکی ازمو ضوعات مهم فرهنگی است ودین اسلام بعنوان دژی محکم در مواجهه با مفاسدو بی بندوباریهای اخلاقی وجنسی بآن نگریسته و مسلمانان را به رعایت آن سفارش نموده است .پر واضح است که عدم رعایت آن زمینه از بین رفتن ارزش های اخلاقی دیگر را دربر دارد. بی اقبالی و کم توجهی به این موضوع مهم که در سالهای اخیر محسوس و ملموس است ما را بر آن داشت ریشه یابی نموده و علل گرایش دختران جوان به بدحجابی را بررسی کنیم وبرای محدود کرون دامنه ی تحقیق و دقیق بودن پژوهش دبیرستان های دخترانه ی پایه سوم و مراکز پیش دانشگاهی ناحیه7 را که در آن به خدمت مشغولم انتخاب نمودم.برای این منظور13%از کل جامعه ی آماری بعنوان نمونه وبه طور تصادفی انتخاب شدند واز طریق پرسشنامه نظرات آن ها درخصوص علل گرایش به بدحجابی مورد بررسی و سنجش قرار گرفت. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهدکه علت اصلی بی توجهی به پوشش مناسب در بین دختران جوان بترتیب:وجود روحیه ی خودنمایی در بین آنان،ضعف شناخت آنان نسبت به موضوع حجاب،آشنا نبودن اولیاء با شیوه ی برخورد با جوانان و نوجوانان و کم توجهی وسایل ارتباط جمعی به حدود حجاب می باشد امید آن است که نتایج این پژوهش بتواند مسئولین آموزش و پرورش را در جهت برنامه ریزی دقیق برای رفع این مشکل یاری نماید. جهت مشاهده فهرست مطالب به ادامه مطلب مراجعه کنید فصل اول – طرح تحقیق 1-1- مقدمه 1-2- بیان مساله پژوهش 1-3-اهمیت وضرورت تحقیق 1-4-اهداف تحقیق 1-5-فرضیه هاوپرسشها 1-6-تعاریف عملیاتی فصل دوم- پیشینه تحقیق 2-1-ریشه پیدایش بد حجابی در جهان 2-2-آثار مخرب بی حجابی در جهان 2-2-1 - از بین رفتن شخصیت زن و ایجاد نا امنی 2-2-2-سستی بنیان خانواده 2-2-3-گسترش فساد در جامعه 2-2-4-آسیب پذیری فعالیت ها ومسئولیت های اجتماعی 2-3-علل گسترش فرهنگ بی حجابی درایران وسایر کشورها 2-4-عوامل بدحجابی در قبل از انقلاب 2-5-تهاجم فرهنگی پس از انقلاب 2-6- قرآن وحجاب 2-6-1-وظائف مشترک بین زن و مرد 2-6-2- دواستثناء 2-6-3-بررسی اقوال 2-6-3-بررسی اقوال 2-6-4- کیفیت پوشش 2-6-5-استثناءدوم 2-6-6-جلباب فصل سوم – روش تحقیق 1-3-تعریف جامعه آماری 2-3-نمونه آماری و روش نمونه برداری 3-3-حجم نمونه و روش تعیین آن 3-4-روش گردآوری داده ها 3- 5- رواییِِِِ واعتبار پرسشنامه 3-6- طرح پژوهش 3-7- روشها تجزیه و تحلیل داده ها 3-8- محدودیتهای تحقیق 3-9- متغیرهای مستقل و وابسته فصل چهارم یافته های تحقیق 4-1-توصیف داده ها در خصوص شناخت دختران نسبت به حجاب 4-1-1-میزان پذیرش حجاب در بین دختران 4-1-2- شناخت دانش آموزان نسبت به حجاب در ادیان دیگر 4-1-3- آیا چادر همان پوشش کامل است؟ 4-1-4-شناخت دانش آموزان از قرآن راجع به پوشش 4-1-5- شناخت نسبت به الگوهای حجاب 4-1-6-تشویق خانواده برحجاب دختران 4-1-7- تأثیر خانواده بر پوشش دختران 4-1-8-تأثیر پوشش دوستان 4-1-9-تأثیر پوشش معلمان و مسئولین مدرسه 4-1-10-تأثیر رفتار مسئولین مدرسه برروی پوشش دختران 4-1-11-تأثیر اقوام وهمسایگان بر پوشش دانش آموزان دختر 4-1-12-تأثیر خودنمائی بر پوشش دختران 4-1-13-لباس و مد 4-1-14-عقده های روانی و کمبود عاطفی 4-1-15-پوشش وعدم موفقیت در ازدواج 4-1-16-پوشش وموفقیت در ازدواج 4-1-17-نقش حجاب در ازدواج 4-1-18-نقش حجاب درطلاق 4-1-19-تأثیر حجاب در خودآرایی 4-1-20-حجاب و حفظ معنویت 4-1-21-حجاب و اعتدال روحی 4-1-22-مدگرایی و اقتصاد خانواده 4-1-23-تأثیر از مراکز بزهکاری در پذیرفتن پوشش 4-1-24-میزان اعتقاد فرد به حجاب 4-1-25-نقش فیلمهای سینمائی در ترویج بدحجابی 4-1-26-نقش برنامه های تلویزیون در ترویج بدحجابی 4-1-27-ماهواره و ترویج بدحجابی یا بی حجابی 4-1-28-نقش فیلمهایویدئوئی ، سی دیدرترویج بد حجابییا بی حجابی 4-1-29-برنامه های تلویزیونی و ارائه الگوهای برتر پوشش 4-1-30-روزنامه ها و مجلات و ارائه پوشش مناسب 4-2-تحلیل داده ها 4-2-1-پذیرش حجاب 4-2-2-پذیرش چادر 4-2-3-آشنائی با حجاب در سایر ادیان 4-2-4-آشنائی با حدود حجاب در اسلام 4-2-5-آشنائی با الگوهای اسلامی در خصوص حجاب جمع بندی نظرات در خصوص میزان شناخت دانش آموزان 4-2-6-تشویق خانواده درر عایت پوشش -2-7-تأثیررعایت حجاب ازطرف نزدیکان بر پوشش دانش آموزان 4-2-8-تأثیر پوشش همکلاسیهاودوستان بردانش آموز 4-2-9-تأثیر پوشش معلمان و مسئولین مدرسه برحجاب دانش آموزان 4-2-10-تاثیر برخورد مسئولین مدرسه در حجاب دانش آموزان جمع بندی نظرات در خصوص میزان تاثیر مراکز آموزشی در پوشش دانش آموزان 4-2-11-میزان تأثیر رعایت حجاب اقوام و همسایگان برحجاب دانش آموزان 4-2-12-بدحجابی و خودنمائی 4-2-13-بدحجابی و مد 4-2-14-بدحجابی و عقدهای روانی جمع بندی نظرات راجع به حجاب و مسائل روحی روانی 4-2-15- تأثیر پوشش نا مناسب بر ازدواج دختران 4-2-16-تأثیر پوشش مناسب بر ازدواج دختران 4-2-17- ارزش گذاری مردان نسبت به زنان در امر ازدواج 4-2-18-پوشش و طلاق 4-2-19-پوشش در پائین آوردن انگیزه خودآرایی 4-2-20-رعایت پوشش و حفظ معنویت 4-2-21-رابطه مد گرائی واعتدال روحی زن ومرد 4-2-22-مدگرائی و اقتصادخانواده 4-2-23-تأثیربازدیدازمراکز بزهکاری در پذیرش پوشش دختران 4-2-24-ارزیابی حجاب خود 4-2-25-رسانه ها و ترویج بدحجابی 4-2-26-تأثیربرنامه های تلویزیونی درترویج بدحجابی وبی حجابی 4-2-27-تأثیربرنامه های ماهواره ای درترویج بدحجابی جهانی 4-2-28-تأثیر فیلمهای ویدئویی و سی دی در ترویج بدحجابی 4-2-29-تلویزیون و ارائه الگوهای برتر پوشش جمع بندی نظرات راجع به رسانه ها و ترویج بدحجابی 4-2-30-روزنامه ها و مجلات و ارائه پوشش مناسب جمع بندی اثرات برنامه های تلویزیون،روزنامه هاومجلات در ارائه پوشش مناسب تحلیل استنباطی فصل پنجم – بحث وتفسیر نتایج 5-1-بحث و تفسیر نتایج فرضیه ها 5-1-1-بحث و تفسیر در خصوص فرضیه اول پژوهش 5-1-2-بحث وتفسیر در خصوص فرضیه دوم پژوهش جمع بندی ونتجیه گیری 5-1-3-بحث و تفسیر در خصوص سئوال پژوهش 5-2-سایر یافته های پژوهش وتفاسیر آنها 5-3- توصیه ها و پیشنهادات پرسشنامه فهرست منابع - |